Idag är jag jättearg på: En mupp med ADHD

Nej sådär får man väll inte skriva egentligen, men jag läste ett reportage i kommunalarbetaren (en aldrig sinande källa till irritation) om en tjej som var gift med en kille som hade ADHD. Vad som irriterade mig var att hon fick göra allt hemma, ta hand om barn, städa och laga mat för de klarade han inte av. Han kunde inte koncentrera sig när det blev tråkigt. Så vad gjorde hon för att orka? Jo hon rökte ett paket cigg om dagen. När intervjuaren lite förskräckt påpekade att det väll inte var så nyttigt sade hennes man "Men rökning är hälsa för Sophie, då får hon egentid". Eh? Om du kunde ta dig i kragen, äta din medicin och kanske sluta känna efter så förbannat mycket så behövde din stackars fru inte röka ihjäl sig.
Jobb var också jättesvårt för han "fungerade" inte ihop med alla människor.
Efter att ha läst artikeln kände jag att jag nog också har ADHD, jag har nämligen jättesvårt att göra sådant som är tråkigt och fungerar inte heller ihop med alla människor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0