Att vara gift med McGyver

Min man är som någon slags öststatsversion av McGyver.
Vårt hem är fyllt av lösningar och lagningar av provisorisk natur.

När en koppling till pannan gick förra vintern lagades det med en slang från bilen och när vi ville titta på gamla diabilder byggde McGyver ihop en projektor av en gammal over head och ett liggunderlag.

Det är väldigt praktiskt men ibland vill man inte laga saker med eltejp och krympplast. Ibland vill man att det ska vara fackmannamässigt utfört.

Anledningen till att jag stoppar ett projekt brukar vara att det är
a) Oestetiskt (högtalare av ett gammalt påskägg är till exempel inte okej).
b) Totalt livsfarligt.
Att koppla en sele till en stor radiostyrd helikopter och flyga runt sig själv med kvalade in under den senare kategorin, medan att bygga om en gammal möglig plasteka till badtunna hör till den första.

För tillfället håller McGyver på att konstruera en apparat som på något sätt ska stoppa mygg och knott. Jag har ingen aning om vad det går ut på, men det inkluderar större mängder jäst.
Jag låter honom hållas så länge resultatet inte är anskrämligt fult eller livsfarligt.


Har precis kommit på hur man skulle kunna
konstruera en svävare av en pressening
och en gammal gräsklippare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0