Djurens vän

Jag älskar djur.
Jag älskar djur på ett sätt som inte är bra för dem.
Jag älskar djur ungefär som Cruella de Ville i Pongo och de 101 dalmatinerna älskar djur.

Innan min dotter hunnit få ur sig "vill ha nin" stod det en kaninhage i trädgården.
Jag hade aldrig haft kaniner förut, så det var väldigt spännande för mig också.
Kanske borde jag läst på lite om kaniner innan.
Tillexempel hade det varit bra att veta att kaniner är extremt rymningsbenägna och att katter äter kaniner. 

Med den kunskapen hade kanske Stampes för tidiga bortgång kunnat undvikas.

Nej, det blir nog inga fler husdjur på ett tag. Vi har tre katter, sex kattungar (p-piller till katter fungerar inte), en hund och tre, nej vänta, tv kaniner.
Och nu blir det inga fler djur, dessutom önskar sig dottern nu bara omöjliga saker som elefant, blåval och en panflöjtsspelande marknads-indian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0