Lämnar först och hämtar sist, dagisångest

Läste någonstans om någon som ondgjorde sig över att vissa barn är på dagis 50 timmar i veckan.
Räknade lite snabbt och insåg att min dotter är vissa barn!

Anledningen till detta är inte att jag är överambitiös på jobbet utan att jobbet ligger så jäkla långt bort.

05.00 ringer väckarklockan. Då går jag upp och springer en runda, sedan duschar jag och äter frukost.

06.40 stämplar vi in på dagis.

07.30 dricker jag första koppen kaffe på jobbet.

13.50 kommer jag på att jag inte ätit lunch.

15.50 låtsas jag att klockan är fyra och går.

16.50 kvitterar jag ut barnet.

17.10 kommer vi (förhoppningsvis) hem till färdiglagad middag.

17.30 säger jag att jag bara ska vila en liten stund.

00.40 vaknar jag.
Barnet sussar så sött och maken har däckat i soffan.
Jag går upp och småäter innan jag somnar igen.


PS Det där första om joggingrundan var bara ljug. Det har aldrig hänt DS




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0