En dementi

Jag skrev nyss i ett inlägg att jag inte läser.
Det är faktiskt inte sant.
Jag är periodare, inte så ofta, men jag har i perioder läst böcker.

Böcker jag läst det senaste året (2010, i år blir det 0).

Svinalängorna av Susanna allakoski (Koskinen? Allakoskinen? Kosiloskinen?)
Den var bra. Tror jag. Men när jag såg trailern från filmatiseringen blev jag osäker på om jag verkligen läst boken. Eller om det är en helt annan bok jag läst, för jag förstod inte vad Noomi och Ola Rapace hade där att göra.

Någonting av Läckberg där någon blir mördad, några lever i ett incestiöst förhållande och de spelar in en dockusåpa.

Ers Majestäts olycklige Kurt. En sanslös konspiratorisk bok om Gustav V Gurras eventuella förhållande med Kurt Hajby och eventuellt samröre med nazisterna.

Och ja... det var nog dem är jag rädd.
Dessutom är det nog mer än ett år sedan jag läste den sistnämnda boken.

Böcker jag läst de senaste tre åren:
Mig äger ingen
Den andra systern Boylen
En annan bok om Henrik XVI's fruar
En bok om kulturrevolutionen i kina
Den vidunderliga kärlekens historia (Jag läste inte hela, men den verkade jättebra)
Brev till samhället
Den som inte tar bort luddet ur torktumlaren ska dö (Okej, det är bara arga lappar som David Batra samlat ihop, men den var för jäkla rolig)

Böcker jag planerar att läsa:
Den där biografin Madonnas bror skrev om henne
Karlstads Zoologiska av min nya favorit Hanna Hellqvist

Böcker jag brukar skryta med att jag läst:
Giftas av Strindberg
Förvandlingen av Kafka
Gräset sjunger av Lessing
Mörkrets hjärta av Conrad

Böcker jag brukar ljuga om att jag läst:
Brott och straff (Då så, jetski!)
Processen (Kafka)
Hemsöborna (Strindberg)
På jakt efter den tid som flytt (Proust)
Backlash (Fauludi)


Ja, man vet att det är illa när man inte ens lyckas fabricera en imponerande boklista.
Dags för ett nytt nyårslöfte kanske?
Jag måste helt enkelt googla fram fler titlar jag kan ljuga om att jag läst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0