Ny text reading

I förrgår var det reading på Hagateatern för de texter som gått vidare i riksteaterns manustävling, västragötalands-delen.
Jag visste inte riktigt hur det går till på en reading, men det var jätteroligt. Texterna var verkligen bra, och i pausen kunde man köpa vin (det är sådant jag uppskattar). Sedan spelade också ett riktigt bra band, Palpitation.

Jag hade faktiskt bara läst in text en gång, och det var när jag skrev den, en junieftermiddag förra året. Så jag blev positivt överraskad. Jag är för jädra rolig alltså. Publiken skrattade och det kändes som att de förstod att det inte handlade om en sfi-lektion utan om Sveriges ambivalenta förhållande till ivandrare.
Lite pinsamt var dock att jag själv satt och småskrattade. Men skådisarna hade sån komisk tajming

Nu tror jag att min text ska läsas med de övriga i Stockholm, och sedan får vi se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0