NY TEXT!

NY TEXT! är ett årligen återkommande samarbetsprojekt för insamling av nyskriven text för scen. Projektets mål är att förkorta och förenkla vägen till scenkultursproducenterna för alla som har ett skrivintresse! Det gör vi genom att varje år arrangera Sveriges största manustävling. En tävling där man inte bara kan få sin text läst av professionella skådespelare och bli publicerad i nästa volym av boken NY TEXT! Dessutom vinner en person 50 000 kronor för att utveckla sin text till ett färdigt manus. NY TEXT! samlade in texter första gången 2007, då kom ca 500 texter in, 2008 kom ca 250 texter in, 2009 ca 220 texter, 2010 hela 508 inskickade texter!


Och en av de texterna som gått till final i Västra Götaland är alltså min "Välkommen till Sverige".
Så på torsdag ska jag gå på en reading i Göteborg. Jag vet inte riktigt vad det är, men det ska bli spännande.
Dagen efter blir det en workshop med en dramaturg. Jag är inte helt hundra på vad det innebär heller, men jag är sjukt taggad. Har tagit ledigt från jobbet till och med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0