Smartphone

Jag har en smartphone. Jag vet inte varför det heter så, för den är inte särskilt smart. Och jag var definitivt inte smart som köpte den.
Anledningen till inköpet var att min man behövde en ny telefon och då går det till så att vi köper en ny telefon till mig och han får min gamla.
Jag ville ha en telefon med bra kamera och som man kan lyssna på spotify i. Och det fick jag, det är jättebra. Men det var en sak till som jag gärna vill ha min telefon till, och det är att RINGA!
Det funkar tyvärr mindre bra.

Häromdagen skulle jag ringa ett samtal. Det var ett nummer jag hade i huvudet och inte inlagt i telefonboken. Jag är lite småstressad, jag är utomhus och det är minus tio. Efter fem minuters fipplande med telefonen inser jag att jag inte vet hur man gör! -jag kan inte för mitt liv få fram knappsatsen. på något vis har jag lyckats ta bort telefonappen från min telefon. Varför finns det ingen fast knapp för att ring? Är inte det telefonens primära funktion. Är det inte därför det heter TELEFON? Måste man i affären poängtera att man faktiskt tänker prata i den förbannade tingesten också. Jag trodde i min enfald att det var underförstått.

Men den var faktiskt gratis. Den följde med abonemanget. Allt jag behöver göra är att betala 499 kronor i månaden i resten av mitt liv.
Det är ett billigt pris att betala, för att få känna sig som någons teknikfientliga mormor varje gång man ska ringa ett samtal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0