Mina vänners karriärer

Jag är så avundsjuk.
Avundsjuk på mina vänners karriärer.
De går på mingel och delar ur visitkort, de åker på affärsresor till Österrike, de släpper skivor och sminkar kändisar eller har utställningar och föreläsningar.
Min karriär är så här hitills:
1998: Visar fotografier på ett lokalbibliotek bredvid utställningen ”Lerdal-min hembyggd”
2000: Vinner 10 000 i en novelltävling och 300 kronor på skolans poesitävling.
2011: Till final i riksteaterns manustävling samt blir nästan nominerad till ett kommunistiskt kulturpris.
Och på mitt jobb blir det inga affärsresor till Österrike. Det blir möjligtvis en konferens i Billingsfors.
Men jag är inte bitter.
Nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0